As far as I remember, I met Zbigniew Seifert in the mid or late ’60s during a jam session at one of the clubs in Warsaw. At that time, Zbyszek was collaborating with Tomasz Stańko. He was a quiet guy, playing the saxophone. Later, he also started playing the violin, just like me – sometimes combining both instruments.
Read moreKino
Dźwięki wolności. Michał Urbaniak wspomina Zbigniewa Seiferta.
O ile pamiętam, Zbigniewa Seiferta poznałem w połowie lub pod koniec lat 60. podczas jam session w jednym z klubów w Warszawie. Zbyszek współpracował wtedy z Tomaszem Stańką. Był cichym chłopakiem, grającym na saksofonie. Potem zaczął grać także na skrzypcach, podobnie jak ja – czasem łączył oba instrumenty.
Read moreMalarska wizja „Chłopów” Władysława Reymonta
Z Dorotą Kobielą Welchman – współreżyserką oraz kreatorką koncepcji wizualnej filmu, na temat adaptacji noblowskiej powieści – rozmawia Joanna Sokołowska-Gwizdka.
Read moreThe Spirit of a Cowboy over Bandera
With Artur Owczarski, the director of the documentary The Cowboy Capital about the residents of the town of Bandera, Texas, before the screening at the Austin Polish Film Festival 2024 – interviewed by Joanna Sokołowska-Gwizdka.
Read moreDuch kowboja nad Banderą
Z Arturem Owczarskim, reżyserem filmu dokumentalnego „The Cowboy Capital” o mieszkańcach miasteczka Bandera w Teksasie, przed pokazem na Austin Polish Film Festival 2024 – rozmawia Joanna Sokołowska-Gwizdka.
Read moreZłote nagrody za całokształt osiągnięć artystycznych dla reżyserów – Jacka Bromskiego i Jerzego Antczaka w Los Angeles.
9 marca 2024 roku w Beverly Hills, Klub Kultury im. Heleny Modrzejewskiej w Los Angeles ofiarował Złote Nagrody za całokształt twórczości i działalności w dziedzinie filmu dwóm wybitnym reżyserom, producentom, scenarzystom – ikonom polskiego kina – Jerzemu Antczakowi i Jackowi Bromskiemu.
Read more„Święto ognia” – film o szczęściu, ambicji i tajemnicach
Z reżyserką Kingą Dębską o jej najnowszym filmie rozmawia Joanna Sokołowska-Gwizdka.
Read more