Książka „Teatr spełnionych nadziei”. Galeria zdjęć. Fotografie archiwalne fot. arch. cyfrowe Teatru Starego. „Ich czworo”, Gabriela Zapolska, reżyseria: Roman Zawistowski, scenografia: Karol Gajewski, premiera: 19.03.1947, Teatr Stary w Krakowie, fot.: Feliks Nowicki, na zdjęciu: Wdowa – Janina Zielińska, Dorożkarz – Jan Zieliński, Dziecko – Maria Nowotarska, arch. Teatru Starego. „Ich czworo”, Gabriela Zapolska, reżyseria: Roman Zawistowski, scenografia: Karol Gajewski, premiera: 19.03.1947, Teatr Stary w Krakowie, fot.: Feliks Nowicki, na zdjęciu: Mąż – Włodzimierz Macherski, Dziecko – Maria Nowotarska, arch. Teatru Starego. „Powrót syna marnotrawnego”, Roman Brandstaetter, reżyseria: Janusz Warnecki, scenografia: Karol Frycz, muzyka: K. Meyerhold, premiera: 20.11.1947, Teatr Stary w Krakowie, fot.: Feliks Nowicki, na zdjęciu: Janusz Warnecki jako Rembrandt i 11-letnia Maria Nowotarska jako Cornelia, córka Rembrandta. „Żałoba przystoi Elektrze”, E. O’Nell, reżyseria: Bronisław Dąbrowski, scenografia: Andrzej Cybulski, muzyka: Franciszek Barfuss, premiera: 30.06.1962, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, na zdjęciu: Piotr Niles – Janusz Zakrzeński, Hazel Niles – Maria Nowotarska, fot.: Wacław Nowak. „Makbet”, William Shakespeare, reżyseria: Lidia Zamkow, scenografia: Urszula Gogulska, muzyka: Lucjan Kaszycki, premiera: 28.09.1966, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, fot.: Wojciech Plewiński. Na zdjęciu: Leszek Herdegen jako Makbet, Lidia Zamkow jako Lady Makbet, Maria Nowotarska jako jedna z Wiedźm. „Król IV”, Stanisław Grochowiak, reżyseria: Zbigniew Wilkoński, scenografia: Grażyna Żubrowska, muzyka: Adam Walaciński, premiera 27.03. 1979, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, od lewej: Stefan Mienicki – Zausznik, Maria Nowotarska – Atilatika, fot.: Wojciech Plewiński. „Fiorenza”, Tomasz Mann, reżyseria: Krystyna Skuszanka, scenografia: Władysław Wigura, muzyka: Augustyn Bloch, premiera: 27.03.1976, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, od lewej: Maria Nowotarska – Fiora, Wojciech Ziętarski – Medyceusz, Jerzy Kryszak – Savonarola, fot.: Wojciech Plewiński. „Za kulisami”, Cyprian Kamil Norwid, reżyseria: Kazimierz Braun, scenografia: Barbara Stopka, muzyka: Zygmunt Konieczny, premiera: 12.09.1970, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, fot.: Wojciech Plewiński. Na zdjęciu Maria Nowotarska jako Eginea, Leszek Herdegen jako Tyrtej. „Za kulisami”, Cyprian Kamil Norwid, reżyseria: Kazimierz Braun, scenografia: Barbara Stopka, muzyka: Zygmunt Konieczny, premiera: 12.09.1970, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, fot.: Wojciech Plewiński. Na zdjęciu Maria Nowotarska jako Eginea, Leszek Herdegen jako Tyrtej. „Niewolnice z Pipidówki”, Michał Bałucki, reżyseria: Zbigniew Bogdański, scenografia: Aleksandra Sell-Walter, muzyka: Bolesław Rawski, premiera: 23.11. 1986, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Maria Nowotarska jako Aurelia, fot.: Zbigniew Łagocki. „Nad Niemnem”, film, 1986, reżyseria: Zbigniew Kuźmiński, scenariusz: Kazimierz Radowicz, Maria Nowotarska jako Andrzejowa Korczyńska, fot.: Filmoteka Narodowa. „Zakochani są między nami”, film, 1964, reżyseria.: Jan Rutkiewicz, scenariusz: Andrzej Mandalian, Maria Nowotarska jako Renata, żona lekarza, Krzysztof Kalczyński jako Maciek, Filmoteka Narodowa. „Zakochani są między nami”, film, 1964, reżyseria.: Jan Rutkiewicz, scenariusz: Andrzej Mandalian, Maria Nowotarska jako Renata, żona lekarza, Krzysztof Kalczyński jako Maciek, Filmoteka Narodowa. Osoby Maria Nowotarska i Jarosław Abramow-Newerly w apartamencie przy Oakmount Rd. w Toronto, fot. arch. M. Nowotarskiej. Maria Nowotarska i Wacław Iwaniuk, fot. arch. M. Nowotarskiej. Kazimierz Braun i Maria Nowotarska, fot. arch. M. Nowotarskiej. Maria Nowotarska przed Hart House w Toronto, miejscu pierwszych spektakli, fot.: Jerzy Jaworski, arch. M. Nowotarskiej. Maria Nowotarska, fot.: Tomasz Nasterski, arch. M. Nowotarskiej. „Promieniowanie. Rzecz o Marii Skłodowskiej-Curie” – próba w domu Joanny Zeman w Niagara-on-the-Lake. Od lewej: Agata Pilitowska, Kazimierz Braun, Maria Nowotarska, fot.: Joanna Sokołowska-Gwizdka. Maria Nowotarska i Jerzy Pilitowski w Ambasadzie Rzeczpospolitej Polskiej w Waszyngtonie, fot. arch. M. Nowotarskiej. Maria Nowotarska i Jerzy Pilitowski na balkonie swojego apartamentu, fot.: Joanna Sokołowska-Gwizdka. Maria Nowotarska w swoim apartamencie w High Parku przy Oakmount Rd. z widokiem na jezioro Ontario, fot.: Joanna Sokolowska-Gwizdka. Maria Nowotarska z synem Piotrem Pilitowskim, fot. arch. M. Nowotarskiej. Maria Nowotarska i Jerzy Połomski w apartamencie przy Oakmount Rd. w Toronto, fot. arch. M. Nowotarskiej. Kira Gałczyńska i Maria Nowotarska, fot. arch. M. Nowotarskiej. Bogusław Kaczyński i Maria Nowotarska podczas Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy, fot. arch. M. Nowotarskiej. W Ambasadzie Rzeczpospolitej Polskiej w Waszyngtonie. Siedzą od lewej: Róża Nowotarska i Maria Nowotarska, stoją: Agata Pilitowska i Tomek Lis, fot. arch. M. Nowotarskiej. Romana Próchnicka w swoim mieszkaniu na krakowskim Kazimierzu, fot.: Joanna Sokolowska-Gwizdka. Jasia Jasinska – w swoim apartamencie w Toronto, róg Eglinton i Yonge Street, 2005 rok, fot. Joanna Sokołowska-Gwizdka. Maria Nowotarska i Piotr Skrzynecki w mieszkaniu przy ul. Senatorskiej w Krakowie, przed spektaklem Helena. Rzecz o Modrzejewskiej w Teatrze im. Juliusza Słowackiego, fot. arch. M. Nowotarskiej. Maria Nowotarska i Piotr Skrzynecki w Krakowie, fot. arch. M. Nowotarskiej. Maria Nowotarska i Agata Pilitowska wraz z ostatnim Prezydentem Rzeczpospolitej Polskiej na Uchodźctwie Ryszardem Kaczorowskim i jego małżonką Karoliną Kaczorowską po spektaklu Salonu Poezji, Muzyki i Teatru w Londynie, fot. arch. M. Nowotarskiej. Autorka z Agatą Pilitowską – podczas Serenady w Hollywood, która po raz pierwszy odbyła się poza ogrodami Konsulatu, w Port Credit Yacht Club, fot.: Jacek Gwizdka. Fotografie ze spektakli Jarosław Abramow-Newerly „Dopóki śpiewam ja” – scena zbiorowa. W środku z koroną Jarosław Abramow-Newerly, stoją od lewej: Sławek Iwasiuk, Jerzy Pilitowski, Andrzej Pasadyn, od prawej: Maciek Lis, Tomek Lis, siedzą od lewej: Małgorzata Maye, Maria Nowotarska, Helena Janik, od prawej: Kinga Mitrowska, Agata Pilitowska, Joanna Dąbrowska – scenograf, fot.: Jacek Kowalski. „Dopóki śpiewam ja” – Jarosław Abramow-Newerly i Helena Janik, fot. arch. M. Nowotarskiej. „Dopóki śpiewam ja” – Maria Nowotarska i Jerzy Połomski, fot. arch. M. Nowotarskiej. „Dopóki śpiewam ja” – Kinga Mitrowska oraz para taneczna Agata Hansen i Rafał Hołody, fot.: Jacek Kowalski. Kinga Mitrowska w spektaklu „Dopóki śpiewam ja”, fot.: Jacek Kowalski. Kinga Mitrowska w spektaklu „Dopóki śpiewam ja”, fot.: Jacek Kowalski. „Dopóki śpiewam ja”. Od lewej: Małgorzata Maye, Kinga Mitrowska, Helena Janik, fot.: Jacek Kowalski. „American Dreams” „American Dreams” – Maria Nowotarska jako matka-aktorka, fot.: Stanisław Ciszek. „American Dreams” – Agata Pilitowska jako córka-aktorka, fot.: Stanisław Ciszek. „American Dreams” – Agata Pilitowska jako córka-aktorka, fot.: Stanisław Ciszek. „American Dreams” – Agata Pilitowska jako córka-aktorka, fot.: Stanisław Ciszek. „Coctail kabaretowy” „Coctail kabaretowy”. Od lewej: Krzysztof Kolberger, Maria Nowotarska i Sławek Iwasiuk, fot.: Bogdan Szmelter. „Dzisiaj daleko pojechałem w gości” „Dzisiaj daleko pojechałem w gości” – Agata Pilitowska i Krzysztof Kolberger, fot.: Stanisław Ciszek. Konstanty Ildefons Gałczyński „Konstanty Ildefons Gałczyński – liryka, satyra, Listy z fiołkiem” w Hart House. Z lewej Maria Nowotarska. W tle obrazy IRiKO (Ireny Kołodziej), fot. arch. Marii Nowotarskiej. Stan Borys jako kataryniarz w spektaklu „Konstanty Ildefons Gałczyński. Poeta magiczny”, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „Konstanty Ildefons Gałczyński. Poeta magiczny” – scena zbiorowa, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „Konstanty Ildefons Gałczyński. Poeta magiczny”. Od lewej: Maria Nowotarska, Stan Borys, Karolina Ingleton, Krzysztof Jasiński, Agata Pilitowska, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „Halka” „Halka” Stanisława Moniuszki wystawiona w Hamilton. Od lewej: Mariusz Kwiecień jako Janusz, Małgorzata Drąg (później Maye) jako Zofia oraz Krzysztof Jasiński jako Stolnik, fot.: Stanisław Ciszek. „Halka” Stanisława Moniuszki wystawiona w Hamilton. Maria Knapik-Sztramko Marian Hemar „Hemarowe miłości”. Od lewej: Andrzej Pasadyn, Sławek Iwasiuk, Krzysztof Jasiński, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „Hemarowe miłości” – trzy pokolenia na scenie. Od lewej: Maria Nowotarska, Agata Pilitowska, Matylda Lis, fot.: Andrzej Milewski. Jan Kochanowski „Jan Kochanowski i muzyka polskiego renesansu” – Krzysztof Kolberger jako Jan Kochanowski i Krzysztof Jasiński jako Anioł Poezji, fot.: Maya Fołtyn. „Jan Kochanowski i muzyka polskiego renesansu”, scena zbiorowa, fot.: Maya Fołtyn. „Jan Kochanowski i muzyka polskiego renesansu”, scena zbiorowa, fot.: Maya Fołtyn. Ignacy Krasicki – biskup warmiński „Ignacy Krasicki. Książę poetów” – Agata Pilitowska jako Hanna Rajecka i Krzysztof Jasiński jako biskup warmiński Ignacy Krasicki, fot.: Andrzej Milewski. „Ignacy Krasicki. Książę poetów” – Agata Pilitowska jako Hanna Rajecka i Joanna Zeman jako skrzypaczka, fot.: Andrzej Milewski. „Ignacy Krasicki. Książę poetów” – cudowne dzieci ze Studia Aktorskiego Salonu (Grupa SAS Junior) na scenie, fot.: Andrzej Milewski. „Ignacy Krasicki. Książę poetów” – Andrzej Grabowski, fot.: Andrzej Milewski. „Ignacy Krasicki. Książę poetów” – Maria Nowotarska i Andrzej Grabowski, fot.: Andrzej Milewski. „Ignacy Krasicki. Książę poetów” – Maria Nowotarska i Andrzej Grabowski, fot.: Andrzej Milewski. „Zaczarowany świąteczny Kraków” „Zaczarowany świąteczny Kraków” – Krolina Ingleton na tle białej choinki, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „Zaczarowany świąteczny Kraków”. Szopka krakowska, którą tworzą artyści na tle białej choinki. W środku Marta Klich jako Panna Młoda z Wesela Wyspiańskiego, fot.: Rafał Burza. „Zaczarowany świąteczny Kraków” – uzdolnione dzieci aktywnie uczestniczą w spektaklach, fot.: Rafał Burza. „Zaczarowany świąteczny Kraków” – uzdolnione dzieci aktywnie uczestniczą w spektaklach, fot.: Rafał Burza. „Zaczarowany świąteczny Kraków” – scena zbiorowa, fot.: Rafał Burza. „Zaczarowany świąteczny Kraków” – scena zbiorowa, fot.: Rafał Burza. Helena Modrzejewska „Helena. Rzecz o Modrzejewskiej” – w roli Heleny Modrzejewskiej Maria Nowotarska, fot.: Alfred Mrozicki. „Helena. Rzecz o Modrzejewskiej” – w roli Heleny Modrzejewskiej Maria Nowotarska, fot.: Alfred Mrozicki. Po spektaklu „Helena. Rzecz o Modrzejewskiej” w Old Mill, Maria Nowotarska z wnukami, fot.: Alfred Mrozicki. „Orlętom lwowskim – Orlęta” „Orlętom lwowskim – Orlęta”, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „Orlętom lwowskim – Orlęta”, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. Agnieszka Osiecka „Nic nie zastąpi mi piosenki” w Piwnicy Moliere w Krakowie, Maria Nowotarska, fot.: Wojciech Jantos. „Nic nie zastąpi mi piosenki” w Piwnicy Moliere w Krakowie, Maria Nowotarska i Ada Gostkowska, fot.: Wojciech Jantos. „Nic nie zastąpi mi piosenki” w Piwnicy Moliere w Krakowie, Maria Nowotarska, fot.: Wojciech Jantos. Maria Pawlikowska-Jasnorzewska i Hanka Ordonówna „Maria Pawlikowska-Jasnrzewska oraz piosenki z repertuaru Hanki Ordonówny”. Od lewej: Małgorzata Paruzel, Maria Nowotarska, Agata Pilitowska, fot.: Stanisław Ciszek. „Maria Pawlikowska-Jasnrzewska oraz piosenki z repertuaru Hanki Ordonówny”. Przy fortepianie Natalia Tiomkina, fot.: Stanisław Ciszek. Pola Negri „Opowieści Poli Negri” – Agata Pilitowska jako Pola Negri, fot.: Rafał Burza. „Opowieści Poli Negri” – Agata Pilitowska jako Pola Negri, fot.: Rafał Burza. „Opowieści Poli Negri” – Agata Pilitowska jako Pola Negri, fot.: Rafał Burza. Powstanie Warszawskie „W hołdzie powstańcom Warszawy” – na scenie przejęta historią Polski młodzież polskiego pochodzenia, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „W hołdzie powstańcom Warszawy”, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „W hołdzie powstańcom Warszawy”, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „Promieniowanie” – Maria Skłodowska-Curie „Promieniowanie. Rzecz o Marii Skłodowskiej-Curie” – Maria Nowotarska w roli Marii Skłodowskiej, Agata Pilitowska w roli córki Ewy Curie, fot.: Andrzej Bartula. Skamandryci „Co nam zostało z tych lat” – Jerzy Zelnik jako Antoni Słonimski, Agata Pilitowska jako dziennikarka, fot. arch. M. Nowotarskiej. „Co nam zostało z tych lat” – Jerzy Zelnik jako Antoni Słonimski, Agata Pilitowska jako dziennikarka, fot. arch. M. Nowotarskiej. Tamara Łempicka „Tamara L.” – Agata Pilitowska jako Tamara Łempicka, Maria Nowotarska jako zakonnica, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. Agata Pilitowska jako Tamara Łempicka, fot.: Stan Borys. Ksiądz Józef Tischner „Apostoł z Podhala”, scena zbiorowa, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. Ksiądz Jan Twardowski „Nie bój się kochać”. Od lewej: Agata Pilitowska, Mari Nowotarska, Krzysztof Jasiński, fot.: Leszek Szurkowski. „Nie bój się kochać”, fot. Leszek Szurkowski. „Nie bój się kochać”, fot. Leszek Szurkowski. „Nie bój się kochać”, fot. Leszek Szurkowski „Nie bój się kochać”, fot. Leszek Szurkowski „Nie bój się kochać”, fot. Leszek Szurkowski „Nie bój się kochać”, fot. Leszek Szurkowski „Nie bój się kochać”, fot. Leszek Szurkowski „Nie bój się kochać”, fot. Leszek Szurkowski „Wielka rewia” „Wielka rewia” – gość z Polski Jacek Wójcicki, fot.: Andrzej Milewski. „Wielka rewia” – w środku Maria Nowotarska i Jasia Jasińska, fot.: Andrzej Milewski. „Zielony Balonik” „Zielony Balonik” w Old Mill, Andrzej Pasadyn i Maria Nowotarska, fot.: Stanisław Ciszek. „Zielony Balonik” w Old Mill, Agata Pilitowska i Maria Nowotarska, fot.: Stanisław Ciszek. Plakaty, bilety, programy „Helena. Rzecz o Modrzejewskiej” – projekt plakatu Jerzy Kołacz. „Helena. Rzecz o Modrzejewskiej” – projekt plakatu Jerzy Kołacz. „American Dreams” – projekt plakatu Andrzej Bartula. „Dzisiaj daleko pojechałem w gości” – projekt plakatu Jerzy Pilitowski. „Śpieszmy się kochać ludzi” – projekt plakatu Andrzej Bartula. „Apostoł z Podhala” – projekt plakatu Joanna Dąbrowska. „Piękno i dobro” – projekt plakatu: Joanna Dąbrowska. „Coctail kabaretowy” – projekt plakatu Joanna Dąbrowska. „Ignacy Krasicki. Książę poetów” – projekt plakatu Joanna Dąbrowska. „Niezapomniani” – projekt plakatu Joanna Dąbrowska „Bo ja tak mówiłem żartem” – projekt plakatu Tadeusz Biernot. „Dopóki śpiewam ja” – projekt plakatu Joanna Dąbrowska. „Halka” – projekt plakatu Jerzy Kołacz. „Orlętom lwowskim – Orlęta” – projekt programu Joanna Dąbrowska. „W hołdzie powstańcom Warszawy” – projekt plakatu Joanna Dąbrowska. Wykorzystana została opaska powstańcza Jerzego Pilitowskiego. „Zaczarowany świąteczny Kraków” – projekt plakatu Joanna Dąbrowska. „Nic nie zastąpi mi piosenki” – projekt plakatu Yarek Dąbrowski, według grafiki Jerzego Denisiuka. „Tamara L.” – projekt plakatu Joanna Dąbrowska. „Tajemnice Ordonki” – projekt plakatu Maggie Habieda-Nowakowski. „Wielka rewia” – projekt plakatu Joanna Dąbrowska. „Dobry wieczór Monsieur Chopin” – projekt plakatu Adam Orzechowski. „Promieniowanie. Rzecz o Marii Skłodowskiej-Curie” – projekt plakatu Jerzy Kołacz. „Opowieści Poli Negri” – projekt plakatu Seweryn Reszka, fotografia Zbigniew Błażejewski. „Pokłon Janowi Pawłowi II” – projekt programu Yarek Dąbrowski. Wykorzystano fotografię Adama Bujaka z albumu „Jan Paweł II” Wisława Szymborska – projekt plakatu Andrzej Bartula i Jerzy Pilitowski, fotografia na plakacie J. Tancula. „Poetry without borders” – projekt plakatu Andrzej Bartula i Jerzy Pilitowski. Scenografia „Hemarowe miłości” – projekt scenografii: Joanna Dąbrowska, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „Zaczarowany świąteczny Kraków” – projekt scenografii: Joanna Dąbrowska, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „Uśmiechy Lwowa” – projekt scenografii: Joanna Dąbrowska, arch. PUNKT.CA, fot.: P. Becler. „W hołdzie powstańcom Warszawy” – projekt scenografii: Joanna Dąbrowska, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „Promieniowanie. Rzecz o Marii Skłodowskiej-Curie” – projekt scenografii: Joanna Dąbrowska, arch. PUNKT.CA, fot.: Yarek Dąbrowski. „Opowieści Poli Negri” – projekt scenografii: Ewa i Michał Monka. „American Dreams” – projekt scenografii: Irena Kołodziej. Portrety Maria Nowotarska na portrecie Zbigniewa Pronaszki. Maria Nowotarska na portrecie Ilony Biernot. Portret Andrzeja Willmanna w stylu Tamary Łempickiej autorstwa Ilony Biernot. Inne Panorama Toronto od strony jeziora Ontario, fot.: Jacek Gwizdka. Burnhamthorpe Library Theatre, potem Maja Prentice Theatre w Mississaudze, gdzie odbyło się wiele spektakli, fot.: Jacek Gwizdka. The Graystone Manor przy Princess Street w Queenston (blisko Niagara Falls). Rezydencja, która należała do Andrzeja Huberta Willmanna i jego żony Conchity Tan-Willmann. Obiekt historyczny, w którym mieszkał pierwszy gubernator tzw. Upper Canada – John Graves Simcoe.